Firmy zkoušejí nový prodejní hit: vysoké slevy za hromadné nákupy

28.5.2010  ekonomika.iDNES.cz  str. 00  Domácí ekonomika
iDNES.cz, Iva Špačková

V Česku se začíná rozjíždět nový byznys – hromadné nákupy. Prodejní portály na svých stránkách nabízejí výrazné slevy na zboží či služby, které se ale spustí až tehdy, když si je objedná předem dohodnutý počet lidí. Zájem zákazníků o tyto slevy roste a zvyšuje se i chuť firem je nabízet.

“První slevy jsme spustili v dubnu a zjistili jsme, že mají úspěch. Denně nás navštíví několik tisíc lidí a návštěvnost roste zhruba o třicet až padesát procent týdně,” říká Tomáš Čupr ze serveru slevomat.cz, který lidem nabízí každý den až 80% slevy na různé služby, například návštěvu sauny, bazénu, restaurace či divadla, ale i na nalezení vhodného partnera na seznamovacím večírku.

Podmínkou levného nákupu je to, že si je během určeného času objedná minimálně 20 lidí. Z historie nabízených akcí je přitom vidět, že výrazné slevy si potřebný počet kupujících nalezly skoro vždy. Pokud se to nestane, akce se nespustí a došlé objednávky se stornují. Lidé se tak nemusejí bát, že by za objednanou službu platili víc, než chtěli.

Podle Čupra si nový prodejní systém nachází své fanoušky rychle proto, že je výhodný pro všechny – lidi, kteří v době krize vyhledávají výrazné slevy, portály, které z nich mají marže, i firmy, které získají nové zákazníky v takovém množství, že se jim velká sleva už vyplatí. Lidé chtějí slevu, sami tak loví další kupce

Zákazníci se hrnou také proto, že kdo slevu objeví, upozorní na ni své kamarády, aby tak měli větší šanci na to, že se velká sleva spustí. “Já jsem si koupila cvičení v přístroji na redukci váhy VacuShape. Chtěla jsem to vyzkoušet už delší dobu, ale přišlo mi to drahé. Když mi ale kamarádka poslala odkaz na nabídku, která byla ani ne poloviční, už jsem neváhala,” říká Lucie Jurystová.

Sedmadvacetiletá žena teď portál sleduje pravidelně a hledá zlevněné služby pro sebe či své známé jako dárek. A její chování se líbí firmám, které vysoké slevy nabízejí. “Vyzkoušeli jsme to a jsme spokojeni. Model je dobrý v tom, že nám přivádí unikátní zákazníky, které bychom jinak těžko hledali. Budeme v tom pokračovat,” říká jednatel Wellness Radlice Přemysl Vida.

Také obchodní ředitel Lázní Poděbrady si nový systém prodeje pochvaluje. “Nabízeli jsme víkendový pobyt pro dva za cenu 1 995 korun, tedy o čtyřicet procent levněji. Zájem jsme čekali, ale ne tak obrovský. Během dvou dnů se přihlásilo devadesát lidí, tedy téměř dvakrát tolik, co jsme čekali,” říká Martin Kubelka s tím, že nyní lázně připravují další hromadnou slevovou akci.

Podle Jana Davídka z portálu spa.cz, který se od letošního jara specializuje na nabídku levných lázeňských pobytů, mají podobné zkušenosti také ostatní lázně.

“Když jsme spouštěli první akci, zadali jsme jako podmínku účast minimálně padesáti lidí. Nakonec se jich přihlásilo přes sto. Na další už přes 500, takže si myslím, že tento model, který je úspěšný ve Spojených státech, má šanci uchytit se i zde,” říká Davídek.

URL| http://ekonomika.idnes.cz/firmy-zkouseji-novy-prodejni-hit-vysoke-slevy-za-hromadne-nakupy-1c3-/ekonomika.asp?c=A100525_140139_ekonomika_spi

Příspěvek byl publikován v rubrice Napsali o nás, Zajímavé články. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář