Hotely snižují ceny, shánějí klienty

13.1.2010  e15.cz  str. 00  Obchod a služby

Cestovní ruch Praha Hotely mají letos ještě větší problémy než vloni. Nezachránily je ani sváteční dny na konci minulého roku, kdy bývá klientů tradičně dostatek.

„Během Vánoc a silvestrovských oslav zaplnilo hotely i restaurace více lidí než v ostatní dny, ale ve srovnání s jejich zájmem v loňském roce to bylo podstatně méně,“ uvedl generální sekretář Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek.

Větší pozornost zákazníků přitáhly pouze horské hotely. Vcelku však hoteliéry pronásledoval koncem roku úbytek hostů blížící se celoročnímu průměru 20 až 30 procent. Ve snaze udržet si zákazníky proto některé hotely pokračují ve snižování cen.

„Ceny klesly na nejnižší úroveň v novodobé české historii,“ tvrdí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Podle ní nabízejí některé pražské čtyřhvězdičkové hotely cestovním kancelářím či agenturám, které vozí do Česka cizince, dvoulůžkový pokoj se snídaní za 26 eur, tedy zhruba za 670 korun. V loňské zimě přitom stálo stejné ubytování nejméně 30 eur. Tak nízké ceny nabízejí podle asociace v Praze třeba hotely TOP a DUO. K výraznému zlevnění těsně nad hranici 30 eur sáhly prý i hotely Diplomat, Panorama či Mövenpick.

„Bohužel nabídka nízkých cen je pravdou. Některé čtyřhvězdičkové hotely se chovají velmi neuváženě a nabízejí krátkodobě vybraným partnerům podobné ceny,“ sdělil Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří. Hoteliéři tím ale podle něj podrážejí svůj vlastní trh.

Zlevňování potvrdil i obchodní zástupce incomingové agentury Kuoni Martin Cerha: „Mohu potvrdit, že ceny dolů šly.“ S nabídkami přicházejí zejména velkokapacitní hotely velkých mezinárodních řetězců ve snaze využít neobsazené lůžkové kapacity. „Tyto nabídky se týkají slabších turistických období, tedy od listopadu do března, a ceny mohou v rámci speciálních akcí klesnout i o 50 procent,“ řekl.

„Některé hotely se mohou v rámci nabídek last minute dostat akčními cenami pod 35 eur. Uchylují se k tomu spíše velké hotely, které vyprodávají volné kapacity,“ uvedl také Tomáš Nezdara z ubytovacího portálu Hotel.cz.

Deník E15 si sám ověřil, že při jednání s konkrétním hotelem lze dosáhnout nižších cen, než které lze najít ve webových nabídkách. Například po jednání s hotelem TOP byla konečná cena za dvoulůžkový pokoj pouhých 24 eur. Veřejná cena byla minimálně o 15 euro vyšší.

Hotely nutí zlevňovat úbytek zahraničních turistů, kteří do Česka přijíždějí. Podle posledního průzkumu jejich počet loni klesl o 11 procent a zastavil se na čísle kolem šesti milionů. ČR tak dopadla hůře než v průměru celá Evropa. Podle Světové turistické organizace počet zahraničních turistů v Evropě klesl pouze o osm procent.

URL| http://www.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/hotely-snizuji-ceny-shaneji-klienty

Příspěvek byl publikován v rubrice Napsali o nás, Zajímavé články. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář