Slevy pro každého

16.8.2010  finexpert.cz  str. 00  Článek týdne
Chlouba Martin

Proč nakupovat za plnou cenu? Hromadné slevy jsou koníčkem tisíců Čechů a díky internetu na ně může dosáhnout každý.

Pro některé je nakupování ve slevách nepsaný zákon. Profesionální obchodník si obvykle vynutí snížení ceny u mobilního operátora i třeba na nákup obyčejných bot v obchodním centru. Nyní však nepotřebujete obchodního ducha k tomu, abyste ušetřili. V Česku odstartoval nový trend – hromadné nakupování ve slevách. Princip je jednoduchý. Internetový obchod domluví 50% slevu třeba na masáž a nabídne ji přes svoje stránky desítkám tisíc spotřebitelů. Lidé tak získají masáž za bezkonkurenční cenu, majitel internetového obchodu provizi a poskytoval masážních služeb obrovskou reklamu a stovky zákazníků. Byznys je jednoduchý, a tak není divu, že se s hromadnými slevami roztrhl pytel. Nabídky hromadných slev sahají od romantických večerů v restauraci, přes adrenalinové zážitky v balóně či skákacích botách až po pobyty v lázních.Inspirace ze zahraničí

V USA narazíte třeba nabídku z Groupon.com. Zde si můžete vybrat z 92 měst. Následně si prohlédnout nabídku a online nakupovat. V Atlantě dostanete sushi místo 35 dolarů za 15 dolarů (300 Kč). Získáte tak 57 % slevu.

Procentuální slevy v Česku jsou podobné. Jak přiznává majitel Slevomatu Tomáš Čupr, inspiraci našel při podnikání v Anglii – tam si poprvé v hromadných slevách koupil poukázku do kari restaurace. V byznysu ho také oslovila filosofie knihy Čtyřhodinový pracovní týden, podle níž se snaží zakládat firmy, které jsou velmi lehké na řízení a management.

Výhodou Slevomatu je, že s trendem začal a nyní si vybírá mezi tím, co lidem nabídne. Jejich belgické pralinky či 30minutové cvičení ve VacuShape si koupilo 1 400 lidí. „Snažíme se o zkvalitňování, 9 z 10 nabídek odmítáme z kapacitních či kvalitativních důvodů,“ říká Tomáš Čupr. Podle něj dojde postupně k odpadnutí části konkurence. „Na první pohled to vypadá jednoduše a pouští se do toho spousta lidí. Otázka je, jestli jsou to schopni nabízet po několik let každý den,“ vysvětluje Tomáš Čupr. Slevomat například chystá hromadnou slevu na letenky či zájezdy.

Kam tedy vyrazit za hromadnými slevami? Slevomat nabízí výhodné nákupy v Praze, Brně a Olomouci. Kromě něj se vyplatí podívat na Cupolis.com (jen v Praze) a Zapakatel.cz, který funguje v Praze, Brně a Bratislavě. Tři hlavní servery se soustředí na stejné oblasti nakupování – wellness, restaurace a adrenalinové zážitky.

Konkurence jim roste v podobě Mydeals.cz, která má spustit provoz během několika dní v Praze. Slevy i nabízené služby budou podobné jako u Slevomatu či dalších serverů, ovšem v řádu týdnů si přijdou na své lidé v 19 městech České republiky.Sport a relaxace za minimum

Rádi sportujete a relaxujete? V tom případě stačí sledovat slevové akce na www.spa.cz. Aktuálně s 50% slevou můžete koupit relaxační pobyt v Mariánských lázních. V dřívějších nabídkách desítky lidí zaujala roční permanentka do pražského Aquapalace či prodloužený wellness víkend v Lázních Bělohrad. Slevy se obvykle pohybují v rozmezí 40 – 60 %.

V hromadných slevách najdete i módní oblečení a doplňky. Jedná se o servery Bigbrands.cz a Fashiondays.cz. Oba jsou přístupné na pozvání již existujících uživatelů, prostřednictvím čekacích listin či občasných e-mailových pozvánek přímo na webu eshopů.Nenechte se opít rohlíkem

Hromadné slevy sledují přes e-mail či sociální sítě desítky tisíc lidí a každý den si z nich tisíce nakoupí služby či zboží. Proč tedy nebýt jedním z nich? Stačí se jen zaregistrovat a sledovat výhodné nabídky. Nezapomínejte však, že vybírat se vyplatí s chladnou hlavou. Jestliže vás slevová nabídka uchvátí, nesahejte hned po internetové platební kartě, ale ověřte si cenu, jestli je nabídka opravdu tak výhodná.

Triky obchodníků mají různé podoby, takže nadsazení původní ceny, aby sleva vypadala lákavěji, by nebylo nic neobvyklého. Po chvilce hledání můžete najít ještě více muziky za nižší cenu. Vyplatí se podívat do diskuze k dané nabídce a také na stránky a hlavně ceník služeb samotného prodejce, který slevu nabízí. To platí hlavně v oborech, kde jsou akce a slevy běžným nástrojem boje o zákazníka – například cestovní ruch či wellness.Sledujte hromadné slevySlevomat.czCupolis.czZapakatel.czVykupto.czHyperslevy.czhromadneceny.czHypersleva.czGrupKup.czMydeals.czSpa.czSuperkupon.cz

Zdroj: http://www.facebook.com/SkupinoveSlevy

URL| http://www.finexpert.cz/default.aspx?article=26255

Příspěvek byl publikován v rubrice Napsali o nás, Zajímavé články. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář